بررسی تأثیر فرح‌بخشی در کار بر رضایت شغلی و تعلق‌خاطر کاری کارکنان با نقش میانجی رفتار نوآورانه در شهرداری مشهد

نرگس راهنما؛ علی رضا خوراکیان؛ شمس الدین ناظمی

دوره 9، شماره 18 ، آبان 1396، ، صفحه 90-116

https://doi.org/10.22067/pmt.v9i18.61943

چکیده
  منابع انسانی و نیروی کارآمد، بنیادی‌ترین عامل تولید، رشد و تکامل است و یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث می‌گردد سازمان بر چالش‌های محیطی برتری یافته و مزیت رقابتی خود را حفظ نماید. ازجمله اقداماتی که در جهت حفظ و ارتقای کیفیت منابع انسانی از سوی سازمان‌ها صورت می‌گیرد ایجاد رضایت شغلی و افزایش تعلق‌خاطر کاری کارکنان است. در ...  بیشتر

تبیین نقش حمایت های دولتی مؤثر بر رشد و بقای کارآفرینان در واحدهای تولیدی کوچک در ایران

یعقوب مهارتی؛ شمس الدین ناظمی

دوره 4، شماره 7 ، بهمن 1391، ، صفحه 38-60

https://doi.org/10.22067/pmt.v4i7.19465

چکیده
  نرخ شکست واحدهای کوچک تولیدی، همواره به عنوان یک معضل بزرگ، نظر سیاستگذاران، تصمیم گیرندگان و مدیران بخش های اقتصاد هر کشور را به خود جلب کرده است. بسیاری از محققین حوزه کارآفرینی تاکنون مطالعات متعددی در خصوص کارآفرینان انجام داده اند و عوامل بسیاری را از جمله کارکردهای سازمانی آنان و حتی ویژگی های شخصیتی را در موفقیت آنان دخیل دانسته ...  بیشتر

جایگاه مشارکت در ارتقای کیفیت خدمات: پارادایم نوین در تعامل سازمان – مشتری ( مورد مطالعه: گمرکات استان خراسان رضوی)

شمس الدین ناظمی؛ فریبرز رحیم نیا؛ علی میرابی

دوره 3، شماره 2 ، مهر 1390، ، صفحه 76-95

https://doi.org/10.22067/pmt.v0i0.15938

چکیده
  چکیده امروزه، اهمیت توجه به کیفیت خدمات ارائه شده به اندازه ای افزایش یافته که توجه بسیاری از اندیشمندان مراکز تحقیقاتی و مدیران سازمان ها را به خود معطوف داشته است؛ از این رو، دو مکتب فکری متمایز برای ارتقای کیفیت خدمات مطرح شده است: مکتب اول به نقش سازمان در بهبود کیفیت خدمات و مکتب دوم به نقش مشتریان در ارتقای کیفیت خدمات توجه دارد. ...  بیشتر